Pravidla Fichtly
Kategorie fichtl originál
Sériový
stroj všech typů bez úprav šasí a pérovaní s původními koly 16", původním
sacím traktem a s karburátorem JIKOV bez klapek, s použitím pouze sériového
válce a hlavy, max. průměrem 40 mm
povoleno:
výztuha krk
řízení - podsedlovka
odstranění plechů, blatníků a světel
libovolný výfuk
řetězový převod a vyztužená řídítka
terénní pneu
Kategorie fichtl speciál
Upravené stroje do terénní
podoby s použitím dílů z původního stroje tzn. použít základ rámu a základní
kartery motoru, úpravy pro zvýšení výkonu povoleny, libovolný karburátor včetně
klapek, navaření žeber válce a hlavy včetně vějíře, libovolná změna převodů
včetně původních 4 rychlostních /KREIBICH /, stavba šasi vycházející ze základu
rámu může mít libovolné vidlice i pružící jednotky, kola lze použít libovolná,
do upravených válců lze použít výbrus max 40mm
Povinná výbava jezdce: Motocyklová ochranná přilba, ochrana
zraku, pevná obuv, dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem jsou nutnou
podmínkou startu v závodě. Vše platí nejen při závodě, ale i během testování
stroje a v zaváděcím kole! Při zkoušení stroje je možné jezdit pouze ve
směru závodu. Během závodu musí mít každý jezdec na řídítkách, nebo mezi
řídítky a předním kolem, připevněnou tabulku se startovním číslem tak, aby bylo
číslo jasně čitelné a nezaměnitelné s jiným startovním číslem
z čelního pohledu na motocykl během celého závodu. Minimální rozměry tabulky
pro startovní číslo jsou 200 x 140 mm. Výška čísla musí být minimálně 90 mm,
šířka čáry číslice musí být minimálně 10 mm. Barva tabulky musí být bílá nebo
žlutá, číslo červené (originál) nebo černé (speciál).
Prezentace jezdce a
přejímka strojů: Každému
jezdci bude při přejímce převzat jenom jeden stroj, na kterém absolvuje celý
závod. Ředitel daného závodu určí tři až šest komisařů a to vždy
z pořádajících organizací, které je delegují. Při prezentaci jezdec
podepíše čestné prohlášení, že vlastní platný řidičský průkaz a doklad o
zákonném pojištění mopedu, jinak mu nebude umožněna účast v závodu. Každý
jezdec startuje na vlastní riziko a nebezpečí.
Protesty: Po skončení finálové jízdy ihned
prvních 10 jezdců povinně odstaví stroje do pořadateli vymezeného prostoru
určeného pro případný protest na motor, převodovku, rám, nebo nesportovní
chování (výměna stroje, krácení tratě, atd.). Prvních 5 klasifikovaných strojů
se povinně podrobí technické prohlídce i bez podaného protestu. Protest
může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí
být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po
dojetí posledního jezdce finálové jízdy. Pokud nebude nutné rozebírat stroj,
vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Pokud bude nutné stroj rozebrat,
bude se uplatňovat presumpce neviny a k rozebrání stroje dojde až po vyřazení
jezdce ze závodu, popřípadě po finálové jízdě. Jezdec, který protest podává,
složí 500 Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci
protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna
stroje, nesportovní chování).
Mohou
být podány tyto protesty, každý za 500 Kč:
- nesportovní chování (výměna stroje, zkrácení tratě, atd. ) - jezdec, který
protest podává, musí prokázat podvod, nebo zajistit svědky podvodu
- nepovolená úprava (kontroluje se vše, co je v pravidlech)
stroj kontrolován. Při technické kontrole je přítomen jezdec, který protest
podal, jezdec, proti kterému protest směřuje plus jeden jeho mechanik a
dále delegovaní komisaři, kteří prováděli technickou přejímku strojů.
Při oprávněném protestu připadají
peníze jezdci, který protest podal, při neoprávněném protestu připadají jezdci,
proti kterému byl protest směřován.
který pravidla porušil, vyloučen pouze ze závodu, v němž se provinil. Při
prokázání podvodu na trati i pořadatelem (zkrácení trati, výměna stroje apod.)
je jezdec rovněž diskvalifikován z daného závodu. Rovněž je jezdec
diskvalifikován z daného závodu, když je na jezdce podán protest a jezdec se
odmítne podrobit kontrole.